Tuesday, October 15, 2013

0
Moshi Moshi

Selamat Hari raya haji

 photo Salam-1.png

Hye semua . Tengah buat apa tu???Mesti tengah sibuk membakar lemang....masak rendang...anyam ketupat...Maklum lah esok kan dah raya haji. Mesti tengah sibuk nie untuk persiapan hari esok. hrmmm......mesti ramai yang dah balik kampung halaman masing-masing kan. Mesti ramai saudara mara yang datang dari jauh nie. Hrmmm...azie..hehehe...kampung azie dekat sahaja...dari kampar nak ke gopeng...lebih kurang macam dari kampung baru nak ke bangsar saja...dekat sangat2 pun...esok pagi2 baru azie balik...

Ok bye the way. Azie nak mengucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDIL ADHA kepada semua umat2 islam di Malaysia dan juga berada di luar Malaysia.....kepada yang menunaikan haji tu semoga ibadah mereka diterima oleh Allah SWT.  .....Inshaallah...


Wahhh...tak sabar rasanya nak pergi tengok lembu..kambing ..unta kena korban..Masa tu lah boleh berjumpa dengan rakan2...saudara mara..dan juga jiran tetangga..Masa ini juga lah kita sebagai umat islam boleh mengeratkan lagi silatulrahim antara satu sama lain....Kalau duduk dekat kampung perkara yang paling azie suka ialah MEREWANG ...mesti ramai yang pernah dgr perkataan ini bukan selalunya yang duduk dekat kampung laa...tolong menolong seperti kenduri kahwin...doa selamat...dan macam2 lagi...
Excited nak balik kampung sebab azie suka buat aktiviti kampung ini. 

Ok lah azie nak masuk tidur dulu..esok nak kena bangun pagi2....nak pergi sembahyang raya ..lepas tu nak pergi merewang....hehehe...boleh tengok gelagat mak cik..pak cik..opah dan atuk kita bercerita dan yang paling azie suka kalau ada mak cik- mak cik yang kaki melatah...hehehehe...suka kacau...

Ok i have to go now...By the gudnite and sweet dream...
Wasalam

No comments: