Thursday, April 28, 2011

0
Moshi Moshi

Lurus Bendul


Assalammuailaikum sume..
hmm..ari nie nk update psl dri azie sndri..
rmai rkn2 azie x kire lah zaman sekolah rendah, sekolah menengah, and kolej rmai yg kata azie nie lurus bendul..apa yg org suh wat azie ikut ajer..
smpi fmly azie pun mrh knp azie slalu sgt ikut ckp org..pentingkan or len dri diri sndri..xpecially my feeling..hmm..masa zaman kolej dulu rmai yg ckp azie nie x ad perasaan lngsung..coz kena mrh ker..org wat apa pun kt azie..azie wat x tau ajer..pdhal dorg sume x tau..azie mls nk cri gduh and nk perbsr-bsrkan cite...ntah lah smpi bile lah azie nk ikut telunjuk org...ikut ajer apa yg org ckp..smpi kdg2 diri azie yg terabai..


what I have to do now??? itu lah soklan yg slalu azie tnya pd dri azie...apa yg hrus azie wat..ad jgk rkn2 azie msa practical dulu adlah ckp..klu kte ikut rentak org..ikut apa yg org katakan..mmg kte x dpt nk ikut..sesekali kena jdi selfish jgk...klu pntingkan hal org len tp hati sndri yg sakit..sama jgk..better wat x tau ajer...pk apa yg bek utk dri sndri...

tp azie mmg sdr yg azie nie mmg lurus bendul..klu org nk mtk tlg wlupun msa 2 azie x ley nk tlg pun azie tlg jgk...azie byk pnting kan hal org len drpd hal azie sendiri

Hmm...my muchuk also say a same too...How can't I do..that was me...

MACAM MANA NK BERUBAH YER????



Wednesday, April 27, 2011

0
Moshi Moshi

Penunggu Istana


Assalamuailaikum sume...
huhuhu..ari nie nk update psl citer seram nie yg azie tonton pgi td bersama dgn my muchuk....1stly, azie igt kan citer ni hnya lakonana semata2..rupa2nya btl..seram giler azie kt dlm pnggung 2..rsa nk kuar ajer..tp than ajer lah...
klu korg nk g tgk g lah..azie dh g dh..pas nie dh x nk tgk dh citer nie dh..nie kali pertama adn kali terakhir azie tonton..huhuhu
kt bwh nie ad sinopsis psl penunggu istana nie..korg ley lah tgk and bc...sume yg ad dlm filem mmg bnr2 belaka..korg akan rsa len bile menonton filem nie..mcm aku..
hehehe...
dlm filem ini jga tlh meragut 2 org peljar smsa melakukan pengambaran or kajian mereka...


Sinopsi & Trailer Penunggu Istana

Penunggu Istana adalah sebuah dokumentari yang mengikuti sebuah kumpulan paranormal iaitu “The Seekers Team” yang cuba menjejaki misteri yang terdapat di dalam Istana Bilah, istana tua yang terbiar di Perak. Pada Feb 2009, krew sebuah TV produksi yang menjalani penggambaran untuk siri drama ‘Warkah Terakhir’ telah mengalami satu pengalaman yang ngeri dan dasyat. Mendengar cerita ini, kumpulan Seekers membuat keputusan untuk kembali ke tempat misteri tersebut bagi menyiasat perkara sebenarnya yang telah berlaku dan bekerjasama dengan Wan Hasliza (pengarah ‘Warkah Terakhir’). Mereka bermalam di istana yang sunyi dan menyeramkan itu selama 7 hari berturut-turut dengan harapan dapat menemui bukti-bukti kewujudan kuasa misteri. Segala tindakbalas atau perkara yang berlaku semasa penyiasatan ini dirakamkan sendiri oleh Wan Hasliza. Sesetengah kejadian yang berlaku boleh diklasifikasikan sebagai gangguan biasa seperti keadaan istana yang sudah begitu usang menghasilkan gema yang menyeramkan atau bunyi angin melalui atap bumbung yang sudah rosak. Tetapi mereka akhirnya menyedari bahawa mereka tidak berseorangan malah ditemani oleh ‘penghuni-penghuni’ yang telah menetap di istana itu – sejak hari pertama lagi mereka di situ. Melalui temubual, kamera-kamera yang digunakan dalam penyiasatan dan alat-alat khas yang lain, terdapat imej-imej yang ganjil dan menyeramkan telah ditemui disebalik misteri tinggalan istana lama ini.


Tuesday, April 26, 2011

0
Moshi Moshi

Mentor


Assalamuailaikum sume....
ok tba2 ajer azie nk update psl pertandingan realiti skunk nie..mcm2 dh ad kan...ad MENTOR, AF, M'SIA IDOL, and byk lgi lah yg ad kt M'sia nie dh..kbykkannya sume about the singer...tp azie nk pertikaikan diatara MENTOR & AF...
sbb azie x lah minat mana pun tp just tgk pun utk suke2 ajer...azie x ad lah nk sokong MENTOR or AF...azie just tgk sapa yg sedap suara ajer..yg ley nynyi...
tp bg azie antara AF& MENTOR..
azie lbh gemar kpd MENTOR...coz AF skunk nie x spt AF yg dulu2...bile tgk pun mmg sonok sgt2..mcm terhibur lah jgk...tp skunk nie kbykkannya nk kejar glmaour ajer lbh..tp suara hmmm.....phm2 lah yer...kdg2 azie tgk wowwwww...muke cun, hensem , macho but the voice ohh..my god...skit telinga bla dgr..huhuhuhu...

MENTOR lak pling best coz dorg akan diberi sorg mentor yg btl2 berkaliber.....and then student or protege nye pun kena lah belajar cara2 yg btl...
tp yg pling sy suke adalah mentor Edry Abdul Halim and protegenye IQA...dorg mmg best sgt2..suara iqa pun blh tahan tp syg IQA x ad kesampaian utk menag dlm mingguan setiap ari ahad 2...korg2 vote lah die...die ok apa..mcm2 lagu die bwk mg best giler2..lgpun die kan seorg yg kreatif...sjk 3 minggu nie azie tgk iqa mmg best smkin hari smkin mantap vokal die...

smga IQA sukses slalu...




0
Moshi Moshi

Part 2 :- Nurin Damia Nasuha




Assalamuailaikum sume
hehehe..ok mlm nie sblum nk tido azie nk update entry for tonight about my lovely and cute cousin yg bru pas smbuh drpd pembdhan 3 minggu yg lps..klu x silap lah yer...
nie lah die bby yg pling hyper active giler2..x ad sapa yg snggup nk jga.....but she so cute.....time nie die bru ajer pas buka jahit kt mulut die 2.....







ok..picture yg ad kt atas nie time nie cu'ah bru ajer pas buka jhit..tgk die smkin hari smkin active...x ley nk dok diam..mcm cacing kepanasan...tgk lah bju cu'ah 2..mentang2 lah dpt bju bru...trus pakai..x smpat nk simpan nk pkai eso..pkai kjp 2 jgk hehehe...




nie lak picture cu'ah nek kete..time nie kt umah azie..cu'ah tido kt umah azie 2 hari..coz sja nk ubah tpt tgl jp..nk jln2 cuci mata...tgk lah 2 kete BMW syira die pinjam jp...bkn nk amik trus pun skdr nk bg die diam..tp tgk sma jgk x mau diam jgk..nk merayap ajer..







yg nie cu'ah yg pling comey coz she wearing tudung...hehehe..sowie yer kak syira adik cu'ah borrow ur tudung..hehehe....mula2 cu'ah nie x mau nk pkai tudung nie..tp azie pksa jgk pkai...suke tgk regek bdk2 nie..dorg kan comey..klu pkai apa pun ttp comey..and so sweet if we see it...hehehe....mcm2 azie wat kt cu'ah..pkai kan die gaun lah..tudung...tocang kan rmbut die..hehehe...

mlm nie just nk share picture cu'ah ajer...wlupun cu'ah nie ad sedikit serba kekurangan tp x semestinya cu'ah tidk blh bermain seperti bby2 yg len..just cu'ah nie perlukan perhatian yg lbh ajer...I LOVE U CU"AH Muuuaaaahhhh

ok lah i want to go sleep now...very tired..and very sleepy..
bye2 blogger....

see ur 2morrow...
before that, wash ur leg....and baca doa...
tkut tido nnt berjln lah plk..
hehehehe...

Monday, April 25, 2011

0
Moshi Moshi

Shopping Time...




Assalamuailaikum sume...
hye everybody...hehehe..mlm nie nk wat entry apa yg tlh azie wat dri pg smpi lah ke mlm nie bru blik umah..mula2 2 mls lak nk kuar g jln2...klu kuar msti duit pun kuar..huhuhu..xpecially klu mata nie rambang dgn brg2 yg ad kt shopping complex nie...ari nie azie g 3 tpt shopping complex yg ad kt ipoh..huhuhu..
1stly igt nk bwk opah, maksu, cu'ah, mama and iya jln2 ajer..tp xtau lah plk tba2 ad SALE..huhuhu..syoknyer..mmg mata azie time 2 dh x tntu arah tgk brg2 yg azie suke sgt2...hehehe...
mula2 kteorg g IP or the fullname is IPOH PARADE/PARKSON GRAND..hehe..manyk jgk brg2 yg SALE xpecially pakaian..dh lah mmg dh lama x g shopping nie..skali dpt g mmg duit terbng ditiup angin bayu..huhuhu..byk jgk lah yg azie dh blnja kan..1stly kt IP azie beli kasut....blouse..skirt...oohhh...grm giler2 tgk..trus azie rembat sumenyer skli..and then pas2 kteorg g JJ or JAYA JUSCO...kt situ azie byk hbskan beli brg2 perhiasan lak..lastly azie g TESCO..kt situ giler tgk shawls, tudung, and mcm2 lgi yg wat azie jdi giler...
tp azie msh x puas lgi nk round2..coz cu'ah asik mngs ajer..biasa lah klu bwk anak kcil slalu ngs...x best lah jln...pas nie klu g shopping azie dh x nk bwk cu'ah dh..biar lah cu'ah tgl dgn walid die hehehe..biar azie yg merayap...blik umah bru lah pk urmm..byknyer duit aku hbs...huhuhu...
next month nk beli handbag & kasut boot lah..nk machin kan dgn skirt yg bru beli td..hehehe...hopefully i will get it what i want it..hehehe..
bye2 guy need some rest..i want to go sleep now..verryy tired...
love u all...mmuuuaaaahhh...sweet dream...

p/s: ooppsss...sblum tido bsh kaki dulu tkut mngigau plk..and then bc lah doa tido yer....


Saturday, April 23, 2011

0
Moshi Moshi

Nurul Insyirah Photo Gedik



Assallamuailaikum
mcm biasa lah nk citer sikit psl bdk GEDIK yg kt bwh nie..
tgk lah die skunk nie dh pndai pose utk capture photo...huhuhu..tiap kali nmpk ajer kterorg or azie pegng camera msti kena capture photo utk die..tgk lah skunk nie sdh pndai jdi model kteorg dh...pndai wat gaya2 yg dh sedia ad...pndai plk meniru gaya yg kteorg suh wat 2...nmpk bru umo 3 thn dh pndai posing maut..ad yg ala2 arab..ad yg mcm ustazah nk g gajar mengaji dan ad jgk mcm org jual kain nie hehehe...yg pling kteorg geram sgt2 kt pp yg tmbam 2..bile senyum terserlah lesung pipi die..skunk nie dh petah utk berkata2...



( tgk cara pemakaian tudung ala2 CT gitu)



( nie lah pose gedik shira..huhuhu..)



(wooow....siap fly kiss..kiss utk sapa nie????)



( tgk nie ad mcm org jual kain or ustazah nk g gajar mengaji)



(siap wat suh snyap lgi...mlt die nie dh mcm mult murai dh)



(nie dh mcm ala2 arab doohhh....)

wlupun d\shira nie kdg2 wat azie jdi hilang sbr...tp die pndai btl memujuk..and amik ati azie..xpecially klu azie mrh die...dia msti ckp syg k.yong...hehehe..pas2 siap kiss lgi kt pp, dahi adn trus pluk azie....geram pun ad...
0
Moshi Moshi

UsTaz Amirul Bertunang...




Assallamuailaikum sume...
hehehe..tba2 ajer bape ari nie nk update psl artis ajer..hehehe...
td azie ad lah bc 1 artikle nie..psl ustaz Amirul hehehe..ala Asraf Muslim..rmai gadis2 remaja yg tergila2 kan die 2..termsk lah adik azie sndri..hehehe..nmpk ajer iklan assraf muslim mcm x sng ddk dh..hehe..
azie pun bru dpt tau yg ashraf muslimnie bru ajer menjalinkan ikatan pertunangan dgn gadis pilihan die..yg dikatakan bakal seorg doktor...hehehe..tgk mereka pun sma pdan and sma lawa..insyallah...smga perhubungan mereka berpanjngan hingga ke jinjang pelamin..dan mendpt bby2 yg comey2 belaka..and soleh dan solehah...





p/s: Semoga berbahagia....

Friday, April 22, 2011

0
Moshi Moshi

Gossip....




Assalamuailaikum sume...
skunk nie bru lah rsa ok sikit..dh krg lah sikit keskitan gigi ini..hehee
ok tba2 ajer td azie terbc 1 gossipppp....antara hafiz AF 7 dgn someone yg popular dgn lagu ILUSI ala citer dlm drama AWAN DANIA 2...hehehe...sejk bile ntah azie nie suke bc2 gossippp nie..hehehe...td msa bc dorg berdua nie ngaku sng hangat2 bercinta..klu x cya...bc lah entry full kt bwh nie..azie copy kt FB OH MEDIA td...hehehe..

-------------------------------------------------------

Beberapa bulan lalu kecoh dengan cerita mengatakan Adira menjalinkan hubungan songsang iaitu hubungan sejenis dan menjatuhkan nama Adira sebagai artis. namun snagkaan ini semestinya disangkal oleh Adira sekeras-kerasnya.
Kini Adira dan Hafiz Af telah membuat pengakuan bahawa mereka telah menjalinkan hubungan sejak 5 bulan lalu. hubungan mereka direstui oleh keluarga mereka sendiri. Mereka membuat pengakuan ini atas sebab banyak spekulasi yang berlaku tentang cerita Adira menjalinkan hubungan songsang. tertekan dengan tuduhan tersebut mereka telah membuat keputusan untuk memberitahu tentang hubungan mereka untuk mengelakkan tekanan akibat fitnah yang dibuat ke atas Adira.

Apabila ditanya ini jawab m ereka:

Hafiz: saya atau Adira tidak mahu kecoh-kecoh tentang hubungan kami. malah ketika Adira "diserang" gosip yang mendakwanya menjalin hubungan songsang beberapa bulan lalu, kami mengetahui cerita yang sebenar dan masih mempu mengunci mulut. Hakikatnya, dia seorang gadis yang baik dan sama sekali tidak seperti yang digembar-gemburkan. saya berharap dengan pengakuan ini dapat membersihkan nama Adira dimata umum agar tiada pihak terus berpandangan serong padanya..

Adira: Memang saya menjalin hubungan dengan HAfiz sejak lima bulan yang lalu. Malah. hubungan kami diketahui oleh kedua-dua belah keluarga. Bagaimanapun,kami tidak mahu menghebohkan hal ini, Saya harap cerita ini tidak diperbesarkan dan semua pihak menghormati ruang privasi saya.
-----------------------------------------------------------------

biasa lah kan dugaan bile dh jdi artis mesti byk btl kontroversi yg x bek yg blh menutup periuk nasi mereka.....huhuhuhu..lgpun dorg berdua kan padan sma2 c omey..and 1 tpt negeri lgi..hehehe..x bek tau korg nk tduh2 dorg Adira tnpa bukti..biar lha die dgn hdp die tau..