Tuesday, March 22, 2011

0
Moshi Moshi

RockSTar ShiRa...



assalamuailaikum
hye..tgh rjin kan update lah blog nie..hehehe
ari nie tba2 ajer nk publish lah sikit picture shira yg comey tomey nie..
skunk nie dh pndai btl pose gmpak..
kali nie shira pkai ala mat moto gitu..
comey kan
siap pkai spek hitam lgi..
ala mrh ajer.. RM 5 pun x smpi hehehe
comey kan die nie
skunk nie bkn men lgi..pantang nmpk cmara..
menyibuk ajer kejenyer...
x bg change langsung nk pose sorg2..huhuhu



hehehe..yg kt kpla 2 bkn lah topi ker apa yer..
pdhal scaft ank tudung aku 2..hehehe
aku wat die jdi ala minah moto skjp...
lgi 1 sng nk gayakan die nie..hehehe..
by the way nnt aad msa aku akn publish kan yg terbaru lak..
picture nie x lah bru sgt..
bru lgi lah..
hehehe...


0
Moshi Moshi

Alhamdulilah....





assalamuailaikum...
hehehe...
sowie dh lama x update blog..
coz bz sgt2..asik berulang- alik ke hsptal ajer..
al-maklum lah my cousin yg bru lahir thn lps musin pose gitu...
tlh dimskkan ke hspital utk menjalani pembedahan kt mulut die...
hehehe..



(gmbr sblum wat pembedahan)

ini lah die orgnyer..
pic nie sblum di wat pmbdhan msa nie bru 6 bln..
pttnyer msa 2 bln ari 2 dh wat dh pmbdhan kt mult die nie..
tp disbbkan time 2 bdn die kecik sgt2..halus btl..
2 yg tngguhkan dulu..
tgk skunk x sngka cu'ah ley membsr hehehe
comey kan die nie...
die nie kuat mkn..kuat minum susu..kuat main..kuat ngs..kuat merampus sume lngkap lah kt die nie..hehehe..




yg nie lah die cu'ah yg bru
cntk kan..comey x hehehe
2 lah wlupun die mcm 2 tp kteorg sume sygkan die..
suke tgk gelagat die..
xpecially klu die merajuk..sonok kena kan die nie..

alhamdulilah cu'ah jalani pembdhn pada 15/03/2011 ari 2..
time 2 cuti skolah
cu'ah msk dewan bdh pda kul 9.00pg..
and kuar dir dewan bdh lbh krg kul 2.ooptg..
lama jgk kan amik msa utk wat pembdhan jyst kt mulut 2 ajer bru..
yg kt dlm mulut die 2 blum wat lgi..
ari nie klu x silap cu'ah ley buka jahit dh..
tp cian kt die tgn die kena ikat dgn kayu..
igtkan pas wat pmbdhan x lah nakl..x lah buas sgt..
rupanya sama ajer..mkin buas and aktif giler2..
asik nk berjln ajer..
x mau dok kt ats katil..
katil hspital 2 pun dh jahaman cu'ah wat...
die sepak nyer besi katil 2..huhuhu
kuat giler lah cu'ah nie
hehehe..
by the way..smga cu'ah shat slalu..

mmuuuaahhh myspace layout codes



Tuesday, March 15, 2011

0
Moshi Moshi

Contest Seunik Namaku



CONTEST SEUNIK NAMAKU



klik sini


hehehe....dh lama x join contest tba2 tergrk lah plk kt hati nk join contest nie..
tgk mcm menarik ajer...hehehe

1stly..nama sy..NOR AZIANA BINTI SABIDATUL FAJAR..nama nie parent sy yg bg...thank mama & ayah coz give me a sweet name...hehehe...msti korg sume pelik knp nama ayah sy lbh pjg dri sy...lgpun msti korg juga terpk knp nama ayah sy mcm nie...heheh..klu nk tau...dulu nama nie moyang sy yg bg utk ltk kan nama ayah sy..hehehe..biasa lah org dulu2...
disbbkan nama sy pjg n ssh nk pnggil apa..family and friend call me azie only...azie the singer sing song "pelamin anganku musnah " hehehe over ajer lbh...
azie 2 diambil dri perkataan dri my 1st name : "AZIANA"...
ad jgk yg pnggil sy dgn pnggiln ZIE ajer...
mngkin bg dorg nama 2 sweet and sng utk mereka ckp..

sy akan tag:-
Miss BAMABAM
Miss KHUMAERA
Miss SYA


Monday, March 14, 2011

0
Moshi Moshi

Lelaki Yg Baik akan mendpt perempuan yg baik



Zaman skunk ssh nk dpt lelaki yg btl2 baik dan ikhlas spt cerita ini..

Lelaki Terbaik..

by Nur Atiqah on Saturday, February 5, 2011 at 12:47pm

Pada zaman dahulu, ada seorang jejaka yang sangat suka membaca dan selalu menghabiskan masanya di perpustakaan pada waktu lapang. Dia amat suka membaca novel dan buku cerita. Pada suatu hari, dia telah terjumpa sebuah novel yang ada tertulis pada kulit novel itu nama dan alamat seorang gadis di salah satu muka suratnya. Tertulis disitu "Catrina, ikhlas dan perlukan sahabat ".

Tergerak hati jejaka untuk mengutus surat kepada si gadis misteri itu. Setelah pulang ke rumah, jejaka itu menulis surat untuk memberitahu niat ingin berkawan dengan gadis itu. Beberapa hari kemudian si jejaka mendapat balasan daripada gadis tersebut bahawa dia juga bersetuju untuk berkawan dengan si jejaka.

Hari betukar minggu dan minggu bertukar bulan. Persahabatan mula bertukar kepada perasaan sayang. Namun begitu mereka masih belum pernah bersua muka. Si jejaka ingin sekali bertemu si gadis misteri dan begitu juga dengan si gadis. Walaupun kedua-keduanya masih belum

melihat rupa masing-masing, tapi perasaan sayang tetap berbuku di hati.

Pada suatu hari, si jejaka dipanggil oleh bala tentera untuk pergi ke medan perang. Si jejaka merasa amat susah hati kerana dia bimbang sekiranya dia mungkin tidak dapat berjumpa dengan si gadis kesayangannya. Maka diutuskannya sepucuk surat berbunyi "kalau Allah panjangkan jodoh kita, dan kamu masih sayang padaku, kita berjumpalah di stesen keretapi pada hari perang diumumkan tamat nanti. Aku akan memakai pakaian tenteraku dan membawa sekuntum mawar berwarna merah. Aku akan mengenali kamu sekiranya kamu juga memegang sekuntum bunga mawar merah. Setelah itu izinkanlah aku membawamu untuk makan malam dan bertemu orang tuaku".

Maka pergi lah jejaka ke medan perang dengan tenang setelah mengutuskan surat itu

Beberapa bulan kemudian

Pada hari pengumuman perang tamat, si jejaka pergi ke stesen

keretapi yang dijanjikan sambil memegang sekuntum bunga mawar merah di tangannya. Diperhatikannya seorang demi seorang gadis yang berada di stesen keretapi itu sekiranya ada yang turut memegang bunga mawar merah sepertinya.

Tiba-tiba, si jejaka ternampak seorang gadis yang agak berisi, sedikit hitam dan berjerawat mukanya duduk di kerusi roda sambil melihat sekeliling seolah mencari seseorang. Kakinya kudung dan tangannya cacat sebelah. Sebelah lagi tangannya memegang sekuntum bunga mawar berwarna merah. Si jejaka sangat terkejut melihat keadaan fizikal dan wajah gadis pujaannya selama ini amat berbeza dari imaginasinya, namun dia memberanikan diri menghampiri gadis tersebut.

"Catrina?" Gadis itu melihat ke arah si jejaka dan tersenyum ceria. Si jejaka terus menghulurkan bunga mawar kepada si gadis dan berkata, "aku amat merinduimu. Terimalah bunga ini dan pelawaanku untuk makan malam bersama kedua ibu bapaku. Orang tuaku tidak sabar-sabar lagi untuk bertemu denganmu" kata jejaka itu. Si gadis itu tersenyum lagi dan berkata, "aku tidak tahu apa yang terjadi. Tetapi ada seorang gadis cantik jelita memberikan bunga ini kepadaku sebentar tadi. Dia memintaku memberitahu kamu bahawa dia sedang menunggu kamu di restoran di hadapan stesen ini sekiranya kamu mempelawaku makan malam dan bertemu orang tuamu".

Berapa ramaikah manusia yang sesuci hati jejaka ini? Dia melihat kepada hati dan bukan kepada rupa. Dia telah mengotakan janjinya dan tetap berpegang kepada perasaan sayang walaupun pada mulanya dia menjangkakan gadis cacat itu adalah Catrina. Masihkah lagi wujud lelaki seikhlas dan seluhur hati pemuda itu?


0
Moshi Moshi

Segmen Ben Ashaari : Soal CInta


Mari kite sama2 join entry Abg Ben kite hehehe




Segmen Cintan Cintun...
Jawab soalan2nyer...

Jika anda blogger perempuan maka inilah jawapannyer

1. Lelaki pilihan anda???
*hehehe..lelaki pilihan saya ialah....hehehe byk klu nk diikutkan tp yg pling pnting ialah lelaki 2 msti lah menerima dri saya seadanya termsk lah kekurangan, kelemahan dan juga kelebihan yg ad pda dri sy...lg 1 lelaki 2 juga mesti lah menerima keluarga sy spt keluarga die sndri..menghrmati mereka spt mnghormati ibu bapanyer sndri...lelaki 2 mestilah melindungi, menjaga dan membela dri sy wlupun 2 sume bkn kesalahn sy. lelaki 2 juga mstilah beriman mksudnyer mstilah kerja ALLAH x tggl hehehe... (mcm lah aku nie alim sgt). hehe..sy juga mahukan seorg lelaki yg penyayang..baik hati...dan mudah utk dibawa berbincang..hehehe


2.
Perlukah lelaki SEKSI ? Definasi SEKSI seorang lelaki bagi anda ?
*hehehe..mcm mna yer lelaki dikategorikan SEKSI????hmmmm...mngkin bg sy lelaki yg seksi ialah dri renungan mata die kot....cara die berbicara...cmngkin cara pakaian dia...hehehe....ntah lah x tau nk bg jwpn apa...

3.
LELAKI pastinya sanggup berkorban demi cinta .. Apakah anda rasa LELAKI hanya * berkorban sebelum memiliki cinta anda ? Apa jadi selepas dah miliki cinta anda ?
*hmm...apa yg pnh sy lalui dulu adalah jgk jumpe lelaki mcm nie..mula2 mmg caring giler2...snggup wat apa ajer..emm..klu dh dpt bye2 lah....asik nk push ajer keje nyer...tp yg skunk nie..hmm...mcm nie lah ok lah jgk..snggup wat apa ajer..wlupun dh dpt memiliki cinta sy..heheh...insyallah smga hubungan ini akan berkekalan lah yer...

4.Pastinya anda tidak sanggup BERMADU bukan ? Kenapa ?
* dlm dunie mna ad girl yg snggup utk bermadu kasih & syg...berkongsi suami...x adsapa yg snggup termsk lah sy sndri tp klu 2 lah ketentuan yg telah ALLAh berikan sy terima saja wlupun dlm hati bgitu pasrah & [edih skali utk menerima sume ini...

5.Jika anda mengetahui pasangan anda punya teman wanita lain , apakah yang akan anda lakukan?
* Mula2 tnya lah secra baik dulu..sapa girl 2 ?? apa hbgan die dgn girl 2???klu btl lah die mmg syg kan girl 2....sy akan lpskan lah..wat apa bercinta dgn org yg x cinta kan kte dh...klu kite pksa skli pun diri kte yg terseksa..merana sgt2...mngkin kte bkn lah yg terbaik utk dri die kot..mngkin kte ad kekurgan yg die x blh trima..mngkin jgk girl 2 adlah girl yg lbh baik dri diri kte sndri...baik kte lpskan ajer..redha dgn sume ketentuan yg tlh siap tertulis...klu bergduh skli pun dh x ad guna dh...

6.LELAKI atau PEREMPUANkah mudah berlaku curang ?
* bg sy dua2 sama..x blh nk slhkan 1 pihak ajer...zaman skunk nie dh mcm2 berita kte dgr..cth yg blh bg pun skunk nie ARTIS....lelaki n perempuan sama2 curang..x yah lah nk bela kebaikan dri sndri..2 2 pihak mmg dh slah...

7. SETIA... pada pendapat anda , siapakah yang lebih setia pada cinta ? Apakah buktinya ??
* ntah lah ssh nk ckp sapa yg lbh setia..kdg2 jnji punyer lah byk tp 1 pun blum tahu blh dikotai atau x....

8.Apakah anda seorang yang mudah cemburu ?
* Cemburu...mmmm...cemburu krg lah sikit tp klu curiga 2 mmg ad dlm hati ini..kdg2 mcm2 terlintas difikiran...tp x tau lah btl or x...

hehehe..dh siap dh entry nie....

Thursday, March 10, 2011

0
Moshi Moshi

SuKaR UtK diJangKa



dulu msa keck2 opah slalu ckp..

"mulai skunk nie kena lah belajar solat krn zie dh bsr dh..klu kte rajin solat..x tinggal wlupun 1 wktu ajer..ALLAH SWT akn syg kt kte...akn tlg kte..akan makbulkan sgala doa2 kte...yg pnting kte jgn sesekali lupa pd DIA krn DIA yg jdikan kte manusia, binatang dan juga tumbuh-tunbuhan...klu kte lupa dan alpa kpd DIA..dia akn mrh..dia x suke org2 yg slalu wat jhat...terutama sekali hal2 solat nie...solat 2 pnting..solat 2 tiang agama...klu tiang agama x kukuh mcm mna kte nk bbimbing dri kite..."

TAPI SKUNK...


skunk nie aku tgk org disekeliling aku kdg2 x solt....ad jgk x pnh nmpk lngsung pun org disekeliling aku nie solat...tp mereka berjaya...tgk rezeki mereka mkin hari mkin murah...smkin bhagia...sng ajer mereka nk dpt apa yg mereka nk...hdup mereka juga penh dgn hilai tawa yg bgitu gmbira spt tiada mengalami mslh apa2...sng ajer dpt rezeki didepan mata...

KATA OPAH LAGI...

"2 hak mereka....suatu ari nnt pasti mereka akanjth juga..hidup nie hnya sementara..kekayaan ini hnya pinjaman dunia...suatu ari nnt apa yg mereka ad akn ditrik semula jika mereka tidk mngingati DIA....jgn cpt mengeluh...jgn cpt melatah...kuat kan lah hati dan iman zie..spya suatu ari nnt apa yg zie hajati akn terkmakbul jgk...ingt lah kpda DIA..DIA akn menolong khidupan zie...ingt zie..sntiasa berdoa jgn berhenti..tunaikan solat ....sabar dan cekal utk menghadapi dugaan zie..suatu ari nnt zie dpt yg terbaik dr mereka sume....ingt cu...jgn mengeluh...jgn melatah...tngkan dri zie dgn ayat2 al-quran...bca lah slalu..insyallah zie akn dpt yg terbaik.....cu..."


insyallah zie akn igt sume psanan opah & atok....
terima kasih opah & atok
zie syg opah & atok...

Friday, March 4, 2011

0
Moshi Moshi

KemBar....????



KEMBAR SIANG






(sowie pic x bape nk ok hehehe)

pd ari rabu 2/03/2011 aku and dia g tgk wyg citer nie lah...mula2 2 aku g kolej settle kan sume utk kemasukan aku ke UNIKL pd 17/07/2011 nie...slps selesai sumenyer aku pun g lah menonton cite "KEMBAR SIANG" oklah jgk citer nie best pun best...cume kembar die 2 ajer mcm x real ajer...asik watak awal ajer yg byk ckp...watak awin 2 krg lah sikit....tp overall citer nie mmg kelakar la...hehehe...

-----------------------------
Sinopsis Kembar Siang

Kembar Siang was the opening film for the year 2011 for the Metrowealth Movie Production Sdn Bhd and was the 46th films from the company. This romantic comedy film directed by Dr. Hatta Azad Khan stars real life love couple Kamal Adli and Intan Ladyana, as well as veteran comedian such as Sathia, Zaibo, Shanie, Mat Over, Sabrie Yunus, Hamid Gurkha and Lan Pet Pet.

Kembar Siang is about a pair of twins named Awal and Awi (both played Kamal Adli). Awal is the elder of the two and Awi is mentally ill, due to a fever when he was young. Amazingly, Awi has superb memory and an extraordinary ability to count, often tutoring Mazli and Izan after school. The twins have a house and a grocery shop given to them by their late father Haji Sabran. They are rivalled by another grocery shop run by Pak Din Duda (Sabri Yunus) who is not honest and always trying to make a quick buck.

However, situation began to get complicated when Awal’s girlfriend Ani, unaware of Awi’s existence saw both of them. Hilarity ensues when Ani, Haji Sabran and some of the village folks often mistakenly identify Awi as Awal. Finally, Ani’s real identity was revealed when a girl came into the village.

Personally, I am not a fan of this kind of rom-com that tries to induce laughter by poking fun at people with disabilities. But I am sure there are people out there who will love this kind of movie.