Monday, January 31, 2011

Wednesday, January 26, 2011

0
Moshi Moshi

Tekanan Hidup



I'm Very Stress Now!!!!!!


Sejak beberapa hari ini aku bgitu tertekan sgt2...
byk yg aku fikirkan sejak kebelakangan ini
aku fikir psl fmly...work..personel..money...study...
OH MY GOD...
in 1 time i have to think all about this..
what happen 2 me???

kepala nie dh mcm nkpecah dh..
aku dh x tau mna 1 yg harus aku selesai kn
mcm mna lah hidup ku nnt yer..
klu aku xdpt nk settle kan sume nie...

In my mind now about work, study, money
In my heart about family and personel

now what should i do now???

Tuesday, January 25, 2011

0
Moshi Moshi

Kesah Kami -Iera Ra




dulu... aku penah syg die...

dulu... aku penah cintakan die...

dulu... aku penah rindukan die...

dulu... kami penah bersama...

dulu... kami penah share kenangan pahit manis bersama...

dulu... segalanya kami buat bersama...

kini...

semua nye musnah dalam sekelip mata...

semua nye hilang macam tu sahaja...

semua nye hanya tinggal dalam kenangan...

mengertilah....

1. Aku mencintaimu bkn kerana ketampananmu, aku mencintaimu bkn kerana kehangatan cintamu, aku mencintaimu bkn kerana cintamu, aku mencintaimu kerana cinta itu kamu...

2. Aku membencimu kerana mencintaiku dan kamu mencintaiku kerana aku membencimu, kini aku sedar yang aku tidak boleh membencimu jika aku tidak mencintaimu...

3. Kenapa kamu mencintaiku sedangkan aku tidak cantik? kenapa kamu mencintaiku sedangkan aku tidak pandai? kenapa kamu mencintaiku sedangkan aku gemuk? tetapi lebih teruk lagi kenapa aku juga boleh mencintaimu?

4. Seluruh dunia aku pergi tetapi hanya kau seorang sahaja yang ku temui berjaya menawan hatiku. tidak ada 2 dan 3 biarpun kamu hanya manusia biasa...

5. Kehadiranmu menyinari hidupku, kehangatan cintamu mengubati sepiku, kelembutanmu mengubati lukaku, kemanjaanmu adalah penawar resahku...

terima kaseh diatas segalanya...

terima kaseh kerana penah bahagiakan aku...

terima kaseh kerana penah menyayangi aku...

terima kaseh kerana penah muncul dalam hidupku...

terima kaseh kerana penah ceriakan aku...




Saturday, January 22, 2011

0
Moshi Moshi

Terserlah Luahan Yumi




aku ingin kan sebuah perhunbungan yg pnh dgn kasih syg...cintai menyintai...penuh dgn keprihtainan...kepercyaan..kejujuran..dan jgk keikhlasan...
tp aku slalu anggp dri aku nie seorg perempuan yg tidak prnh beruntung
bila aku dh mulai syg kan org 2...
syg sgt2...tp tiba2 ajer lama2 aku tidk dpt lgi merasai ksh sygnyer lgi...
aku tertany2 sama ad nie sume berpunca dri driku atau pun dia...
aku x ksh...aku tetap mngalah..aku tetap sbr menanti dan trus menanti
spya aku dpt kasih syg die kmbali
kembalikan lah die yg dulu...yg aku knl yg pnh dgn ksh syg...pnh dgn kemanjaan..pnh dgn kenakalan bicaranya...

-----------------------------------------------------


impian yg aku idam2kan ingin skali dok diats buln yg pnh dgn chaya kegembiraan
bulan adalah inpirasi kkegembiraan aku ketika aku dlm kesunyian
bulan tpt yg akn aku menari tpt aku meluahkan perasaan aku
bulan adalah rumah ku


Wednesday, January 19, 2011

1
Moshi Moshi

lonely axiena.....




Sejak beberapa hari ini aku merasai kesunyian,kesepian dan kekosongan dlm hidup ku
tiada lagi keindahan...kegembiraan yg aku rasai ...
aku mmg bertuah krn ad seseorg yg btl2 menyayngi driku...mencintai driku ini...
tetapi aku sunyi...
jiwa aku kosong..jiwa aku tertekan...
aku tidak tahu apa yang aku hrus buat..yg aku tau hnya lah berdiam kan diri
2 ajer yg mmpu aku lakukan...
tiap2 kali aku membaca setiap ayat2 didlm msj yg dulu
airmata ku mdh sgt mengalir...
aku merindui zaman itu...aku rindu sgt2 pda wktu 2..
waktu yg pnh dgn kegembiraan dan kebahagiaan...
ini bkn bermkna skunk nie aku tidak gmbira...
aku bersyukur bhwa aku bgitu gmbira...
cuma tiada msa dgn ku lgi...
dulu DIA pernh berkata aku adalah cahaya kegembiraan dan kebahagiaan DIA
klu bnr aku chaya itu knp x disinari dgn chya yg lbh bergemerlapan lgi...
DIA tidak sdr bhwasanya chya itu smkin hari smkin malap....
jikalau dri ini sbtang lilin yg menyala apinya...pasti chya itu memakan drinya jgk...
DIA pnh berkata DIA memerlukan aku dlm hidupnya....
klu btl memerlukan aku....
isikan lah blik kekosngan yg ad pda driku ini....
Jiwa aku kosong
Jiwa aku tertekan
Jiwa aku meronta...
tlg lah kembalikan lah apa yg pnh dilakukan pda zaman dulu
yg tlh membuatkan driku menerima drimu....

setiap mlm aku berbicara bersama bulan dan bintang
walaupun bulan dan bintang tidak kelihatan tetapi driku ditemani dgn chaya nyer wlupun sedikit kelihatan di langit
bgitu jgk antara hubungan ini...
wlupun sesibuk mna skli pun
ad lah masa dn ruang utk driku ini...

2 saja yg kupinta drimu...
~AMIN~





I NEED YOU
I NEED YOU HUG
I MISS YOU
&
I LOVE YOU





Tuesday, January 18, 2011

0
Moshi Moshi

Moment That U give Me


Today... .. Hari ini...

After the rainy evening,

The twilight is sad and cloudy,

When the big star goes down,

The SKY devour by the darkness.

Standing in the darkness,

Feel the WIND blow gentelly,

But it doesn’t contain any words,

And the body remains loneliness

Time passed by time,

The NIGHT still remain silent,

The HEART still remain anxiety,

Hope the dim light can change the situation.

I Anticipate the MOON can emit the light,

To bright the night to cure the despondency,

I Anticipate the STAR to blink,

To guide this men to exist his sorrow.

I pray to GOD,

"Please emerge the MOON",

To illuminate the NIGHT and STARS,

To guide the one who lost on the darkness.

With the patience, sincerity, loyalty and honesty,

Finally the luck turns by my side,

I can now see the MOON and STAR,

And all of the universe by it light.

Thanks to GOD,

Without waste this opportunity,

I try sending the word on the blowing breeze,

And wish the wind to blow to her place.

The word I send is not just only word,

Event it just a common word,

But.. it meaningful for those who appreciate it,

The only word that i want she heard ...

“I miss U,

I need U,

I LOVE U”

---------------------------------------------------------------

selepas hujan berhenti di sebelah petang,

matahri terbenam dengan penuh kesayuan dan muram,

selepas terbenamnya matahari,

langit ditelani dengan kegelapan.

aku berdiri dalam kegelapan,

merasakn angin bertiup dengan lembut,

tapi angin yg bertiup tidak membawa sebrang khabar,

dan diriku merasa terasing,kesunyian dan keseorangan.

masa berlalu berganti waktu,

malam berlalu dengan sepi,

hati berbaki keresahan,

mengharapkan sedikit sinar cahaya untuk mengubah keadaan ini.

aku mengharapkan BULAN memancarkan cahaya,

untuk menerangi malam dan merawat kesedihan serta kemurungan,

aku mengharapkan BINTANG untuk berkelip,

untuk membimbing aku keluar dari penderitaan ini.

Dengan kesabaran,keikhlasan,kesetian dan kejujuran,

akhirnya nasib menyebelahi aku,

aku dapat melihat BULAN dan BINTANG,

dan seluruh alam semesta dgn cahaya nya.

bersyukur kepada tuhan,

tanpa mensia-sia kan peluang ini,

aku mencuba mengirim kata2 melalui bayu yg bertiup,

dan berharap bayu berlalu ke tmpat dia.

kata-kata yang aku hantar bukan sekadar ayat,

walaupun ayat ini sesuatu yg biasa di dengari,

tapi..ianye bermakna bagi yang menghargainya,

satu satunya ayat yang aku ingin die dgr...

" saya rindukan awk...

saya perlukan awk...

saya cinta dan sayang kan awk.."

P/s: huhu sory la sy x pndai nk wat ayt..mst awk plk bile bace ayat sy ni

THANK YOU



0
Moshi Moshi

SeRaM




Blinkys

Hello Baby...
hehehe
ari nie aku mmg bsn giler
dok umah ajer...apply keje dh jenuh aku apply...
aku skunk nie byk abiskan msa aku dgn menonton filem heheh
ari lak aku tgk filem 'GHOST'
sumenyer filem seram melayu ajer lah
nk tgk yg indon, korea tkut lak coz hantu dorg real giler2
ari nie aku tgk 4 filem skali gus...smpi aku blh lupa trus nk solt...
2 lah akibat leka sgt menonton filem
pdan lah dgn muka aku nie
mula2 2 aku tgk damping mlm,niyang rapik, santau and jangan tegur
alah hantu m'sia x lah bape tkut sgt and gerun pun
yg wat suspen n tkut pun coz background musicnyer ajer....
biasa lah byk sgt aksi2 yg blh wat org len blh kena heart attack lak nnt
hehehe
ini lah yg aku nk cite ajer
bsn bgt


Blinkys

Monday, January 17, 2011

0
Moshi Moshi

Dania Ohh Dania











inilah dani anak yang aku jaga 2...
comey kan skunk nie dh pndai merangkak dh x mau nk diam dh
asik nk memanjat ajer...
2 ajer lahyg die tau...
heheh...
x lah aku bsn sgt dok kt umah nie tgk gelgat si dania and insyirah...
mcm2 prgai dh aku tgk dania nie
klu lapa hmm...ngs mcm org pukul die....
pdhal nk mamam ajer tp hopefully i happy with 2 child it...
hehehe

0
Moshi Moshi

Dreaming......




Hehehe...ari nie aku nk merepek psl mimpi lak..
pg td aku bgn2 aku rsa hepys gt2...coz dpt mimpi yg best giler hehehe
seumur hdp aku xpnh dpt mimpi mcm 2...
hehe...aku mimpi aku bertunang dgn org yg akupaling syg sgt2...
hmmm....tp aku pun x pasti sama ada mimpi nie btl or x...
tp aku dpt mimpi yg aku pakai baju org bertunang cntik sgt2 baju 2..
baju 2 lak warn kegemaran aku...warna cream hehehe....
pas2 hantran aku lak warna yg sma dgn baju aku....
hehehe
aku hrp and aku berdoa spya mimpi yg aku dpt 2 menjadikenytaan
~Amin~

Sunday, January 16, 2011

0
Moshi Moshi

Love Me



Apa itu cinta???

* Cinta itu perasaan jiwa semulajadi. Ia adalah fitrah yg menjadi salah satu sifat manusia. Ia wujud bila hati tertarik kepada yang dicintainya itu penuh emosi dan gembira kerana itu. Dalam memenui keperluan untuk puas dalam cinta, manusia menghadapi krisis nilai. Insan yang mula jatuh cinta akan bersungguh untuk mencapai kepuasan dalam cinta itu. Ada yang menjadi buta dan kabur nilai akibat bercinta. Tapi bagi yang bijaksana mereka mendambakan cara yang sesuai dan mulia untuk memenuhi keperluan cintanya itu. Insan sebegini ingin hidup yang bersih dan penuh taqwa.*


Sifat Cinta??
* Cinta itu suci, mahal dan tinggi tarafnya. Sifat cinta itu sempurna. Jika tidak, cinta akan cacat. Itulah cinta sebenar cinta

Cinta Wujud Sejak DIlahir
kan??
* Rasa cinta sedia wujud didalam jiwa manusia sejak manusia itu lahir ke dunia. Cuma manusia akan melalui tahap-tahap kelahiran cinta bermula dari cinta kepada belaian ibu, membawa kepada cinta kepada kekasih dan akhirnya setelah puas mencari cinta suci, maka akan cinta kepada TUHAN wujudnya cinta itu tidak dapat dilihat tapi dapat dirasa dan cinta sebenar cinta itu suci murni serta putih bersih.*

Cinta Bersedia??
*Bila sampai masanya di setiap tahap-tahap cinta, maka TUHAN menjadikan manusia itu bersedia menerima cinta itu. Pada mulanya jiwa itu bersedia menerima cinta, lantas sedia pula untuk berkongsi rasa kewijudan dengan dikasihi. Sedia untuk dipertanggungjawapkan kerana cinta. Sedia untuk menyerah diri pada yang dicintai*


Cinta Itu Indah??
*Walaupun kewujudan cinta tidak bisa dilihat, tetapi cinta itu indah dan cantik . Cantiknya itu tulin dan tidak ia bertopeng. Bukan saja ia cantik malah suci murni, bercahaya gemerlap dan putih bersih*


Cinta Itu Dikehendaki??
* Cinta antara manusia itu berkehendak kepada jodoh atau pasangan, dari diri yang punya persamaan, dari diri yang asalnya satu. Bila dapat yang dicari, bermakna cinta itu menganggap telah bertemu yang paling sesuai dan secocok dengan jiwanya, untuk bersatu kembali. Kehendak itu timbul balik sifatnya kerana manusia dalam bercinta tidak hanya menerima tapi juga menerima.*


Cinta Itu Menakluki??
*Sifat cinta itu ingin menguasai. Dia mahu yang dikasihinya itu khusus untuk dirinya. Dia tidak mahu ianya dikongsi dengan orang lain. Sifat ini menuntut hak untuk mencintai dan dicintai. Tapi , dalam pada ingin menakluki, ia juga ingin ditakluki sepenuhnya*

Cinta Itu Mengetahui??
* Pada asasnya sebenarnya cinta itu mengetahui. Orang yang bercinta tahu siapa yang patut dicintainya. Cinta tidak perlu bertanya. Manusia boleh jatuh cinta tanpa membaca ilmiah atau novel tentang cinta. Mereka tahu apa yang perlu dilakukan. Tapi, cinta cuma tahu bercinta. Ia tidak tahu akan peraturan cinta jika tiada diberikan panduan.*

Cinta Itu Hidup???
*Cinta adalah ibarat manusia,boleh berputik,lalu mekar serta boleh layu dan gugur.Cinta itu punya deria dan perasaan.Cinta mendengar cinta,berkata cinta,melihat cinta.Cinta ada segala-galanya.Sayang, benci,cemburu,gembira,sedih,tenang,tertekan,ketawa dan menangis. Cinta itu hidup sampai satu ketika ia akan menemui mati.Tapi ramai orang berharap agar cinta itu kekal selagi dia masih hidup dan tetap hidup walaupun telah mati.*


Cinta Itu Suci???
*Sebagaimana yang banyak dikatakan orang,cinta itu suci.Sucinya cinta bukan bermakna ia tidak mengharap balasan. Cinta mengharap balasan cinta.Sucinya cinta bermakna ia tidak bernoda dan tidak pula berdosa Itulah sifat asal cinta,ia suci bagaikan anak yang baru lahir.Mereka yang kenal erti cinta akan cuba mengekalkan cinta itu sesuci mungkin. Mengekalkan cinta suci bermakna menjauhkan ia dari godaan nafsu yang tidak ada batasan.Kerana nafsulah cinta suci jadi bernoda dan berdosa.*

Cinta Itu Mempesona??
*Cinta itu bukan saja indah,tapi mempersonakan.Ia bukan kerana cinta itu nakal sifatnya tapi kerana ia suci dan bersih.Ia adalah sebagaimana anda melihat pada anak kecil yang comel dan bersih.Dia senyum pada anda dan merapati anda.Anda terpesona kerana bukan saja ianya comel,tapi kerana dia adalah insan yang tidak berdosa.Kerana sifat cinta yang mempersona ini selalunya manusia itu berbuat silap bila bercinta.Apa saja yang dilakukan oleh kekasihnya…mempersonakannya dan nampak cantik serta betul walaupun itu adalah satu dosa dan akan menodai cinta itu sendiri. Itulah juga yang menyebabkan orang yang bercinta itu walaupun seorang yang bijaksana,akan menjadi bodoh kerana pesona cinta.Akal itu mampu dikalahkan oleh nafsu.Nafsu itu tidak bisa dikalahkan melainkan jika anda sentiasa ingat kepada Tuhan Maha Pencipta.*
Apakah Itu Bukti CInta???

*Cinta perlukan bukti.Ramai orang percaya bahawa bukti cinta itu ialah mengorbankan atau menyerahkan apa saja yang kekasih anda mahu.Mereka percaya jika itu tidak berlaku,maka cinta itu tidak tinggi nilainya.Sebenarnya anggapan itu tidak tepat.Jika anda beri semua yang dia mahu,apakah yang tinggal pada anda? Benarkah dia cinta pada anda bila dia mahukan pengorbanan anda?Cinta sejati tidak memusnahkan atau merosakkan diri kekasih yang dicintai.Malah ia menjaga agar kekasih tetap suci dan selamat sebagaimana sucinya cinta itu sendiri“Janganlah hendaknya kecintaan anda terhadap sesuatu itu membuatkan anda menjadi lupa dan kebencian anda terhadap sesuatu itu membuatkan anda menjadi hancur”*